Met spoed energie aanvragen?

  • Binnen 24 uur is uw spoedaanvraag verwerkt en doorgestuurd aan de netbeheerder
  • Geen extra kosten
  • U profiteert van de dezelfde voordelige tarieven van NeoSmart, als bij een reguliere aanmelding.

Snel gas en stroom regelen

Uw spoedaanvraag binnen 24 uur verwerkt

In de ideale situatie regelt u uw energieaansluiting op tijd, maar soms gaat niet alles zoals gepland. Bent u bij uw verhuizing bijvoorbeeld vergeten om een nieuwe energieleverancier te regelen? Of gaat u op zeer korte termijn verhuizen? Dan kunt u een spoedaanvraag energie indienen. Ook bij een (dreigende) afsluiting bestaat deze mogelijkheid. Zo voorkom je aansluitkosten, en dat is wel zo fijn.
Op deze pagina leest u alles over een spoedaanvraag energie.

Wanneer een spoedaanmelding?

Gemiddeld duurt overstappen van energieleverancier enkele weken na aanmelding. Bij een spoed aanmelding kunnen wij dit proces verkorten tot 24 uur. Indien er op het moment van aanvragen geen energieleverancier is aangesloten op je adres kun je dezelfde dag nog energie van NeoSmart geleverd krijgen.

Goed om te weten bij een spoedaanmelding

  • Bij een spoedaanmelding dien je ons toestemming te geven om eerder te beginnen met leveren.
  • Ondanks dat we je met spoed aansluiten behoud je altijd het recht om binnen 14 dagen van de leveringsovereenkomst af te zien. Indien u van dit recht gebruik maakt brengen we alleen de geleverde energie in rekening.
  • Een spoedlevering werkt precies hetzelfde als een ‘gewone’ energielevering. Het enige verschil is dat we uw aanvraag met spoed verwerken, zodat deze binnen 24 uur bij de netbeheerder ligt!

Zo werkt een spoedaanvraag

  • Ben je verhuisd of een nieuwe klant?
    Je wilt er natuurlijk zo snel mogelijk voor zorgen dat je in je nieuwe huis stroom en gas hebt. Heb je op je nieuwe adres een brief van je netbeheerder ontvangen, waarin staat dat je energie moet aanvragen? Dan vind je in hierin ook een uiterlijke aanmelddatum. Deze is belangrijk voor het doen van een energie-spoedaanvraag.
 
  • Goed om te weten over de uiterlijke aanmelddatum
    Is de uiterlijke aanmelddatum voor het aanvragen van energie nog niet verstreken? En heb je hier nog maximaal 5 dagen voor om dit te regelen? Dan is het verstandig om dit via onze reguliere aanmeldprocedure op neosmart.nl te doen. Wij regelen vervolgens dat je gewoon op tijd energie ontvangt in je nieuwe stulpje.Verstrijkt de termijn om energie aan te vragen over meer dan 5 dagen? Dan kun je hier eenvoudig met spoed energie aanvragen. Houd er rekening mee dat wij bij nieuwe klanten een toetsing op betaalgedrag uitvoeren.
 
  • Spoedaanvraag doen als je al afgesloten bent
    Geen zorgen, met ons stappenplan zit je goed
    1. Neem contact op met je netbeheerder Je netbeheerder kan je vertellen wat je moet doen om weer aangesloten te worden. Geeft je deze aan dat je met spoed een energieleverancier moet kiezen? Doe dan via deze pagina een spoed aanvraag voor energie. Wij helpen je graag om een spoedaanvraag energie te doen. Bekijk welke netbeheerder je hebt.

Wat gebeurt er na uw aanmelding?

1.

Aanmelden

Je ontvangt daarna direct een bevestigingsmail.

2.

Je nieuwe contract

Dit ontvang je per mail. Hierin vind je je termijnbedrag en startdatum.

3.

aansluiting

We melden u direct aan in het landelijk EDSN systeem. Uw netwerkbeheerder ontvangt hiervan automatisch bericht. En zal een eventueel geplande afspraak voor afsluiting annuleren.

4.

Meterstanden en 1e betaling

Je betaalt bij NeoSmart vooraf. Daarom vragen wij je om de betaling voor de 1e termijnnota te doen. U ontvangt hiernaast een email om de meterstanden door te geven.

5.

Welkom bij NeoSmart

Uw bent met spoed aangesloten. Welkom bij NeoSmart!

Veelgestelde vragen

Hoe meld ik mij met spoed aan bij NeoSmart?

Voor de levering van energie met spoed door NeoSmart kun je jezelf eenvoudig aanmelden via ons spoed aanmeld formulier. Kom je er niet helemaal uit of regel je het liever met onze klantenservice, dan kan dat natuurlijk ook.

Ik heb bericht van mijn netbeheerder gekregen dat mijn energie afgesloten wordt. Wat nu?

Het kan zijn dat je een brief van je netbeheerder over de afsluiting gekregen hebt. Of dat je netbeheerder al voor de deur stond om je energie af te sluiten. In dat geval dient u met spoed een leveringsovereenkomst af te sluiten.

Hoef ik mijn verwachte verbruik bij een spoed aanmelding niet door te geven?

Deze wordt berekend op basis van het historisch verbruik, oftwel het gemiddelde verbruik van de afgelopen 3 jaar in jouw woning.

Valt je termijnbedrag hoger of lager uit, dan je had verwacht?

Dan kan je het termijnbedrag, na de eerste incasso, heel eenvoudig zelf wijzigen via MijnNeoSmart of door contact op te nemen met onze klantenservice.

Wanneer weet ik mijn termijnbedrag?

Na je aanmelding ontvang je van NeoSmart een mail met je leveringsovereenkomst.

Hierin vind je ook je termijnbedrag terug.

Deze wordt berekend op basis van het historisch verbruik, oftwel het gemiddelde verbruik van de afgelopen 3 jaar in jouw woning.

Valt je termijnbedrag hoger of lager uit, dan je had verwacht?

Dan kan je het termijnbedrag, na de eerste incasso, heel eenvoudig zelf wijzigen via MijnNeoSmart of door contact op te nemen met onze klantenservice.

Om onverwachte hoge kosten op de eindafrekening te voorkomen, kan het termijnbedrag met maximaal 15% naar beneden worden bijgesteld.

Hoe berekent NeoSmart mijn termijnbedrag?

Wij berekenen je termijnbedrag aan de hand van het (historisch) gemiddelde jaarverbruik op jouw adres. Dit zogenoemde standaard jaarverbruik stellen we ieder jaar opnieuw vast. Ben je nieuw bij NeoSmart? Dan ontvangen we het standaard jaarverbruik van je netbeheerder.

Bij de berekening van het termijnbedrag houden we rekening met de tarieven die je betaalt per kilowattuur stroom en kubieke meter gas (inclusief overheidsheffingen en btw). Hierbij komen de vaste leveringskosten en netbeheerkosten. Ook met de vermindering energiebelasting houden we rekening. Alle jaarlijkse kosten bij elkaar opgeteld delen we door twaalf maanden. Zo betaal je elke maand hetzelfde bedrag. Wel zo overzichtelijk!

Meer informatie over het termijnbedrag vindt je op neosmart.nl/termijnbedrag

Kan ik mijn cashback korting verwerken in mijn termijnbedrag?

Nee, dit is niet mogelijk. De cashback korting ontvangt u als eenmalige korting op uw jaarnota, onder voorwaarde dat er gedurende de contract periode geen sprake is van achterstallige betalingen.

Meer informatie over het termijnbedrag vindt je op neosmart.nl/termijnbedrag