Jij verhuist. Wij regelen je energie.

Goed geregeld!

Het aanvragen van energie bij NeoSmart is zo geregeld. Het enige wat jij hoeft te doen, is je aan te melden. Dat is echt zo gebeurd, ook als je geen slimme meter in je huis hebt om de meterstanden door te geven. Zo kun jij je volledig richten op je verhuizing. Heb je toch twijfels nadat je je aanmelding geregeld hebt? Geen zorgen, want bij ons heb je standaard 14 dagen bedenktijd.

1. Aanmelden

Bereken het beste aanbod en de voordeligste energietarieven voor jou en meld je snel online aan. Geef je gegevens door, check de voorwaarden en bevestig je aanmelding. Eenvoudiger kan niet!

Binnen 24 uur energie nodig?
Doe dan een spoedaanvraag

2. Je NeoSmart leveringsovereenkomst met de startdatum

Binnen 2 werkdagen na je overstapaanvraag ontvang je van ons een mail met je NeoSmart leveringsovereenkomst en alle belangrijke voorwaarden op een rij.
In deze mail vind je ook:

  • Wanneer NeoSmart je energielevering start
  • Wat je termijnbedrag wordt
  • Hoe je termijnbedrag tot stand komt

Vanaf dit moment heb je een bedenktijd van 14 kalenderdagen. Binnen deze periode kun je je contract kosteloos annuleren. Wilt u uw startdatum levering aanpassen? Dan kan dit via een e-mail aan onze klantenservice.

Per post ontvangt u een welkomstbrief met daarin de gegevens van uw aanmelding.

3. Meterstanden

Rond de startdatum van levering ontvang je van ons een e-mail waarin we je vragen je meterstanden door te geven. Deze beginstanden gebruiken we om aan het einde van het leveringsjaar de jaarnota op te maken. Ook geven we deze beginstanden door aan je oude energieleverancier zodat ze een eindnota voor je op kunnen maken.

4. Afmelden oude leverancier

Stap je over naar ons? Dan zeggen wij vlak voor de start van onze levering je contract op bij je huidige leverancier. Dit doen we na je bedenktijd van 14 dagen, tenzij je ons expliciet toestemming geeft om dit eerder te doen. Jij hoeft hiervoor niets te doen.

5. Start levering energie

Je ontvangt energie van NeoSmart per deze startdatum. De geplande startdatum van de levering staat vermeld in de bevestiging van je aanmelding. Wij zeggen het contract met je huidige leverancier op per die datum.

Veel gestelde vragen over verhuizen

Kan ik de startdatum van mijn contract aanpassen?

Dat kan, je kan je startdatum altijd aanpassen. Stuur hiervoor een email naar klantenservice@neosmart.nl met de gewenste startdatum.

Kan ik met spoed klant worden?

Dat kan zeker. Met een spoedaanvraag voor NeoSmart energie ontvang je binnen enkele werkdagen al energie op je adres.

Wanneer weet ik de hoogte van het nieuwe termijnbedrag?

In de welkomstmail met de leveringsovereenkomst zetten we ook de hoogte van je termijnbedrag. Dit bedrag is berekend op basis van het historisch verbruik op je adres. Vervolgens ontvang je ongeveer een week voordat onze levering begint een eerste termijnnota voor de start levering. Meer informatie over je termijnbedrag vindt je op www.neosmart.nl/termijnbedrag

Wanneer wordt het eerste termijnbedrag in rekening gebracht?

Dat is afhankelijk van de startdatum van je levering. Ongeveer een week voordat we starten ontvang je een e-mail met eerste termijnnota voor de start levering. De eerste nota betreft de startdatum levering tot het einde van de maand, en wijkt af van een maandtermijn. De vervolgincasso’s zijn altijd rond de 1e van de maand en betreffen incasso’s voor een hele leveringsmaand.

Kan ik me nog bedenk als ik overstap naar NeoSmart energie?

Ja, je hebt altijd een wettelijke bedenktijd van 14 kalenderdagen (inclusief weekenden en feestdagen)