Betaalafspraak

Een betalingsregeling aanvragen?

Lukt het niet om de schuld in één keer te betalen? Vraag dan in enkele stappen een betalingsregeling aan.

Bij een betalingsregeling maakt u afspraken over het in delen of uitgesteld betalen van uw openstaande schuld. Door het treffen van een betalingsregeling met NeoSmart energie voorkomt u dat wij incassokosten in rekening brengen, of overgaan tot het beëindigen van de levering van energie op uw adres.

Aanvraagformulier Betalingsregeling

Voor welke betalingsachterstand wilt u een regeling treffen?


Betalingsachterstand op uw maandelijkse termijnnota?

  • Voor de achterstand op de betaling van uw termijnnota kunt u éénmalig maximaal 4 weken uitstel ontvangen.
  • Wanneer u een betaalafspraak heeft gemaakt met ons brengen wij geen incassokosten in rekening voor de late betaling.
  • Wanneer u een betaalafspraak heeft gemaakt met ons beëindigen wij de levering van energie niet, zolang de betaaldatum van de afspraak nog niet is verstreken.


U kunt uw jaar of eindnota niet in één keer betalen?

  • Voor een achterstand op de betaling van uw jaarnota of eindnota kunt u een betalingsregeling maken om de achterstand in maximaal 4 maandelijkse termijnen te betalen.
  • De jaar- of eindrekening is minimaal € 150,- en maximaal € 1.500,-
  • U heeft het afgelopen jaar bij NeoSmart energie nog geen betalingsregeling of uitstel van betaling gehad
  • Wanneer u een betaalafspraak heeft gemaakt met ons brengen wij geen incassokosten in rekening voor de late betaling.
  • U ontvangt voor elke deelbetaling een email met iDeal link, om uw betaling te voldoen.

 Veelgestelde vragen over een betaalafspraak

Brengt NeoSmart incassokosten in rekening bij een betaalafspraak?

Nee, Bij het treffen van een betaalafspraak met ons over uw openstaande nota. Schorten wij de verdere incassoprocedure op, tenzij wij op de datum die wij met u hebben afgesproken nog geen betaling hebben ontvangen. Komt u de betaalafspraak na die u met ons heeft getroffen, dan brengen wij u verder geen incassokosten in rekening.

Wanneer ontvang ik een bevestiging na mijn aanvraag?

Bij het aanvragen van een betalingsregeling, streven wij ernaar om u binnen 1 werkdag een antwoord per email te sturen. Hierin bevestigen wij de met u gemaakte afspraak, of wijzen de betaalafspraak af met onderbouwing van de afwijzing.

Hoe vaak kan ik een betalingsregeling treffen?

U kunt éénmalig elke 6 maanden een betalingsregeling treffen voor uw openstaande maandelijkse termijnnota.

Wat gebeurt er als ik de betaalafspraak niet nakom?

Als u de met ons gemaakte betaalafspraak niet nakomt, dragen wij de vordering uit handen aan een gerechtsdeurwaarder. Het treffen van een tweede betaalspraak nadat u de eerste afspraak niet bent nagekomen is niet mogelijk. Daarnaast brengen wij u ook de wettelijke incassokosten in rekening. De gerechtsdeurwaarder kan daarnaast nog aanvullende kosten in rekening brengen.